20th Anniversary Edition - Vic

20th Anniversary Edition

07 jan 20th Anniversary Edition

Het is vrij uitzonderlijk om van C.P. Company twee verkooppunten in één stad te vinden. In de loop der jaren hebben we met onze store aan de Grote Markt het merk zien uitgroeien van een niche in de markt naar een grote groep liefhebbers die een passie hebben ontwikkeld voor de kwaliteit en innovatie waar dit Italiaanse merk zo bekend om staat.

Voor de Autumn/Winter 2012 collectie hebben we de keuze gemaakt om het merk uit te breiden en op te splitsen in twee verschillende thema’s. Het eerste thema zal in de loop van juli geleverd worden aan Vic aan de Grote Markt en in augustus aan Brugstraat 28.

We adviseren iedereen die nog niet bekend is met het merk om onderstaande post uit ons archief te lezen, waarbij je een goede indruk krijgt waar het merk voor staat. We zien je graag vanaf augustus in onze nieuwe store om de nieuwe collectie te bewonderen. Lookbooks zullen op de toonbank liggen die je free-of-charge kunt meenemen.

20th Anniversary Goggle Jacket

Massimo Osti heeft het Goggle Jacket van C.P. Company oorspronkelijk ontworpen om het weg te geven, als onderdeel van C.P. Company’s sponsorschap van de 1988 editie van de roemruchte wegrace Mille Miglia (Duizend Mijl). Elk onderdeel van het ontwerp en elk innovatief detail is het resultaat van een grondige studie van de functionaliteiten die nodig zijn tijdens zo’n lange race. De grootste blikvangers waren natuurlijk de in de capuchon geïntegreerde scharnierende bril en het venster in de linkermouw, waardoor de bestuurder tijdens het rijden op zijn horloge kon kijken.

Omdat het Goggle Jacket inmiddels 20 jaar bestaat, is Aitor Throup, die in 2006 is afgestudeerd aan het Royal College of Art, door C.P. Company gevraagd om dit icoon opnieuw vorm te geven en uit te werken tot een toekomstgericht, ergonomisch concept.

In Aitor Throups ontwerpfilosofie staat de constante zoektocht naar nieuwe oplossingen in kleding centraal. Hij gaat daarbij met name uit van zijn eigen sculpturen. Ook vindt hij dat een ontwerp gerechtvaardigd moet zijn, oftewel dat er een reden moet zijn voor elk aspect van het design. Zijn werk is wel omschreven als ‘conceptueel functionalisme’. Het C.P. Company 20th anniversary Goggle Jacket is een regelrecht voorbeeld van deze unieke manier van ontwerpen.

Deze expositie, onder curatorschap van Aitor Throup, laat het ontstaan van het Goggle Jacket zien, maar geeft ook een duidelijk beeld van het ontwerpproces en de functionaliteit achter de speciale 20th anniversary-editie.

Bekijk hier het interview met Aitor Throup. Klik hier voor een kijkje achter de schermen en hier voor een indruk van de expositie.



Registreer voor de nieuwsbrief!
Krijg als eerste updates over evenementen en het laatste nieuws